Analiza seo a competitorilor
Analiza SEO a concurenței se referă la evaluarea strategiilor SEO ale concurenților site-ului web care urmează să fie optimizat.
Scopul acestei analize este de a identifica oportunitățile și amenințările din piață, precum și de a identifica aspecte cheie ale site-urilor web ale concurenților care le fac să obțină clasamente bune în rezultatele căutării.
Acest proces poate include evaluarea cuvintelor cheie, a conținutului, a link-urilor și a backlink-urilor și a altor factori care influențează clasamentul în căutări în funcție de strategia fiecăruia.
Află mai multe
Procesul de analiză și de evaluare a site-ului web
Analiza SEO se referă la procesul de evaluare a site-ului web, cu scopul de a îmbunătăți performanța sa în rezultatele de căutare. Scopul acestei analize este de a identifica problemele tehnice sau de conținut care ar putea afecta clasarea site-ului în rezultatele de căutare și de a lua măsuri pentru a le rezolva.
Este un proces mult mai amplu, se face analiza a mai multor parametri printre care și calitatea și relevanța conținutului, a utilizării cuvintelor/frazele cheie, structura URL-urilor, etichetelor meta, verificarea linkurilor și calitatea acestora, verificarea imaginilor și a altor aspecte tehnice care pot afecta performanța SEO.

După analiza de evaluare a site-ului web, se face analiza cuvintelor/frazelor cheie, a paginilor accesate, a dispozitivelor cu care s-a accesat site-ul, a perioadei accesărilor și a paginilor indexate/neindexate.

În procesul acesta, se face și o analiză a performanței site-ului, a traficului către site, a numărului de clicuri, de afișări/impresii, a ratei CTR (Click-Through Rate - procentajul de click-uri pe care le obțineți), a poziției site-ului în anumite perioade de timp.
Toate aceste informații sunt colectate și analizate prin diverse metode și ploturi/chart-uri pentru a realiza o imagine de ansamblu. În acest proces, utilizăm unelte precum Python, în special Pandas, Matplot și Seaborn. Desigur, este depus un efort considerabil în acest proces de analiză a datelor, dar considerăm că merită, deoarece oferim mai multă valoare clienților noștri.